Saturday, April 9, 2011

Le Creuset

Family saya suka sup, hari2 saya dipaksa masak sup. So saya nak display satu pot yang sangat berguna dalam kehidupan saya..



Haruslah warna turquoise kegemaran saya!

LeCreuset ni kalau beli kat Malaysia memang i tak mampu. Nasiblah ada kawan dari London, so i order satu yang kecik dan satu yang besar, kalau boleh semua size i nak. Tapi kan kawan2.. ia memang sangat berguna dalam kehidupan seharian saya. Kalau i buat bubur, setengah jam dah siap bubur yang lemak gebu. My beef stew juga siap tak sampai 1 jam. And the dishes are very flavorful.

Tapikan (banyaknya tapi), kena handle with tender loving care sebab...  mai ai beratnya macam batu! Nama pun Cast Iron pot kan... I just hope it will last long and grow old with me.. 
♥♥♥♥

2 comments:

  1. Assalammualaikum hi,best nya la creuset.harap2 dpt beli 1 hari nti :)

    ReplyDelete
  2. hi hi, Mari beli dari kami ofkualiandpots.wordpress.com

    ReplyDelete